En el cas dels Graus de Mestre, cal afegir competencies digitals específiques de caire didàctic que el permetin emprar la tecnologia per ensenyar i ajudar a aprendre. Aquestes competències força la formació del mestre, fet que demanrà l'actualització continuada en el coneixement de recursos tecnologics i les seves potencialitats pedagògiques.
Darrerament s'han publicat diversos documents que marquen les directrius sobre quines haurien de ser les competències TIC dels docents. Entre aquests, i per la seva rellevància i actualitat es podrien destacar dos:
- UNESCO's ICT Competency Standards for Teachers (Normes UNESCO sobre Competències en TIC per a Docents).
- National Educational Technology Standards for Students i el National Educational Technology Standards for Teachers (Normes Nacionals (EEUU) sobre Tecnologia Educativa per a Docents i Normes Nacionals (EEUU) sobre Tecnologia Educativa per a Estudiants) publicats per la International Society for Technology in Education (ISTE).
Aqui us deixo un petit resum d'aquests documents que he realitzat:
És molt important que com mestres que serem d'aqui a un anys, sifuem conscients de la rapidesa en que canvia el nostre món i de la importància de les noves tecnologies. És per això que hem de ser capaços de fer-les servir, i no només fer-les servir sinño saber sonar-lis un bon ús, tant per nosaltres com per als nostres alumnes.
A continuació us deixo un enllaç aun article que ens parla sobre les 33 competències digitals bàsiques que un docent hauria de tenir en el segle XXI.
http://www.escuela20.com/competencias-skills-habilidades/articulos-y-actualidad/las-33-competencias-digitales-que-todo-profesora-del-siglo-xxi-debiera-tener_2486_42_3979_0_1_in.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada